Background II / János Fodor, János Sugár, Zoltán Szegedy-Maszák, Júlia Vécsei
6 September – 7 October 2011
A Kisterem aktuális Háttér II. című csoportos kiállításán bemutatott műtárgyak közötti koherenciát az alkotók szubjektív időhorizontjainak részleges együttállásai teremtették meg. A tavaszi szezon Háttér I. kiállításának (Maurer Dóra, Károlyi Zsigmond, Káldi Katalin, Follard Barbara, Kokesch Ádám, Kis Varsó) folytatásaként a “mester- tanítvány” koncepciót az intermédia szak képzési struktúrájához igazodva “nem mester- nem tanítvány” alcímen a galéria két fiatal művészének legfrissebb munkáit korábbi tanáraik művei kíséretében mutatjuk be.
Vécsei Júlia Korrektúra (2010-2011) indigó rajzsorozatának témája a történések azonnali vagy utólagos gondolati átalakítása, valamint az ismételt, kialakult folyamatokba történő beavatkozás. Vécsei a rajzokon egy sajátos másolási és módosítási folyamat felhasználásával némileg a véletlenre bízza az egyes részletek alakulását. Ház installációjának központi eleme a rajzokhoz a korábbiakban felhasznált indigós másolópapír.
Fodor János Olvadás (2010) installációja a tőle megszokott módon ötvözi a huszadik századi pop és koncept gondolkodást. A fény polc felnagyított és transzparens polieszter édességei fanyar humorral átitatva utalnak az “édes élvezet” efemer jellegére.
Sugár János Trash Média című 5 db egypéldányos alumíniumöntvényei a Műcsarnok 2007-es Szappanopera kiállítására készültek. Az öntvényeken csakúgy mint a Felvétel- lejátszás tusrajzon Sugár a tradicionális orosz matrjoska babák és a múmia lehetséges kapcsolatát/kapcsolatait tematizálja. A Tükörbe néző póló a 2010-ben rendezett Transart Communication fesztivál Public Dialog nevű “határ menti” nemzetközi projekjére készült. A projekten hat példányban, tükörfelirattal nyomatott pólót Sugár a komárnói régi mozi épületében működtetett Empátia butikban állította ki.
Szegedy- Maszák Zoltán kilencvenes évektől készülő lyukkamerás felvételeit (Legszebb nyári élményeim, 2007) leginkább az experimentális anyag és technikahasználat jellezmi. A lyukkamerás fényképezés egyik általa is kiaknázott jellegzetessége, hogy a képek létrehozása hosszabb megvilágítási időt igényel. Szegedy ezt a folyamatot a végpontok maximuma felé fokozza, ugyanis a technika sajátosságából adódó hosszabb megvilágítási időhöz alacsony érzékenységű anyagot és a lehetséges legkisebb nyílásokat használja. Bolokk- Diagram (2003) című felnagyított pixelekből álló akril festménye pedig a kép-tér komponálás egy szakaszát fordított irányban materializája.




















